Ga naar de inhoud

Mama is Blut!

Voor de vrouw met een klein budget en grote dromen

Menu
  • Budgettips
  • Lekker leven met weinig
    • Besparen op huis en tuin
    • Gezond en voordelig eten
    • Persoonlijke budgetverhalen
  • Werk tips
    • Blogtips
    • Online geld verdienen
  • Contact
    • Algemene voorwaarden
  • Privacy
  • vriendelijke disclaimer
Menu
goede content schrijven

Wat is een blog zonder goede content?

Gepubliceerd op juli 29, 2018juli 29, 2018 door Tips op een klein budget

Dus je hebt een blog staan, en je knalt er allerlei online marketing technieken tegen aan. Sommigen huren zelfs een online marketing bureau in om goede cijfers en reclame te krijgen. Maar ik kan je voortellen dat als er geen goede content staat, mensen niet meer terug komen.

Het belang van goede content op een blog

Bedenk waar je over wilt bloggen: het makkelijkste is uiteraard om te bloggen over iets waar je
verstand van hebt, of waar je passie ligt. Dit maakt het makkelijker om blogs te schrijven.

Expertise en/of passie word sneller opgepikt door lezers, en hiermee bouw je dus eerder een vast publiek op dan door te schrijven over dingen waar je absoluut niets van af weet. Voor je begint, bedenk dus eerst waar jij over wilt schrijven. Neem als voorbeeld dat je dol bent op koken. Op jou blog kun je dan bijvoorbeeld recepten delen, maar ook restaurant en product reviews doen. Je kunt het uitbreiden met keuken items, picknick manden en schoollunches. Zo houd je de site interessant, en uitgebreid.

 

Het belang van digital marketing en research

Sommige topics doen het beter dan anderen. Maar het is niet het topic waar je aan verdient, het is het publiek. Dus om te bedenken welke blogs geld maken, moet je weten welk publiek zorgt voor sales. Schrik niet: dat zijn moeders! Dit is uitgezocht door mensen die zich bezig houden met online marketing en onderzoeken. Zij doen de meeste aankopen, en beslissen over het algemeen wat er gekocht word en wanneer. Een blog met als primaire focus moeders hebben de meeste potentie om geld te maken. Voorbeelden van mama onderwerpen zijn: DIY, interieur, dieet, recepten, lifestyle, kinderen, beauty en gezondheid.

Nou zeg ik niet dat je per se een mamablog moet beginnen, want alle blogs kunnen geld maken. Maar schrijf je bijvoorbeeld een tutorial voor studentes om er weer fris uit te zien na een nachtje uit, dan kun je ook hier moeders in betrekken. Zij slapen net zo weinig
of minder, en willen er ook wel fris en fruitig weer uitzien in de ochtend.

Tieners/twintigers zijn een goede tweede, al hun geld gaat op aan beauty, kleding en gadgets. Zij zien online media ook als het kanaal om hun informatie en inspiratie te vinden. Een goede upcoming groep zijn de 50 plussers. De foodies en beauty blogs doen het ook steen goed. Uiteraard mag je de informatieve blogs niet overslaan. Die bloggen over social media, hoe hoger te scoren met een blog, besparen en verdienen..

 

10 stappen voor goede content

Kijk naar het type content dat je schrijft.

Duidelijke behulpzame posts worden vaker gedeeld, en geven meer reacties. Tutorial of tips hoe je een bepaald product moet gebruiken doen het erg goed. Vooral voor de mamablogs zijn tips over de opvoeding van een kind erg gewaardeerd. Hier word veel op gezocht in Google en Pinterest.

Natuurlijk moet je schrijven over wat je fijn vind om te schrijven. Maar je kunt altijd in jou niche tips opzoeken hoe je het beste tips kunt schrijven. Op deze manier schrijf je nog steeds wat je leuk vind, maar voeg je een nieuwe categorie toe. Zo verpest je ook de feeling van je blog niet.

Je kunt kwaliteit en kwantiteit makkelijk samen gebruiken. Hoe vind je jouw niche? Ga op onderzoek uit wat jou echt trekt. Waar zou je heel veel over kunnen schrijven? Wat vind je echt leuk? Wees bereid om meer te leren over wat je leuk vind. Blijf altijd op de hoogte.

Denk altijd: ben ik hier goed in?

Wees niet bang om te veranderen als het je toch niet ligt, accepteer falen en afwijzing. Kijk naar je rolmodellen, en zo kom je er vanzelf wel uit.
Schrijf niet om je blog te vullen, je kunt beter 3x per week iets geweldigs plaatsen, dan elke dag flut. Voor goede content komen mensen echt wel terug, maar met de vele blogs die er zijn, ben je ook snel vergeten als je kwaliteit en originaliteit ver te zoeken is.

Heb je geen echte niche en wil je eigenlijk over wel 101 dingen schrijven? Zorg dan dat je terugkerende onderwerpen hebt, waar lezers voor terug komen.

  • Denk ook aan een eigen stijl van schrijven, en probeer eventueel een andere insteek.
  • Gooi je persoonlijkheid in elke blogpost. Maak elke post echt “jou”. Dit zorgt voor herkenning, en zullen lezers om jou terug komen.
  • Schrijf posts over onderwerpen die trending zijn. Dit kun je vinden op Twitter of Google Trends.
  • Je kunt ook op de seizoenen inspelen. Vooral in de zomer worden blogs een stuk minder gelezen. Posts over bijvoorbeeld zonnebrand, wat te doen in de vakantie, waterproof make up of de nieuwste zomerjurkjes bijvoorbeeld, zijn dan erg populair. Denk ook aan de feestdagen, en doe daar wat mee.
  • Lokale berichten en snelle berichten als 10x, het beste van, de leukste, etc., zijn heerlijke tussendoortjes die graag even snel in de trein of in de pauze worden gelezen.

Wat wil je bereiken met je post?

Waarom moeten zij dit artikel lezen? Wat wil je dat ze aan het einde van je post voelen/doen? Denk aan 1 van deze punten als je een post schrijft:
 Geef de lezers een oplossing
 Laat zien hoe je iets kunt doen
 Stimuleer je lezers om verder na te denken
 Een herkenbaar persoonlijk bericht
 Inspireer met “feel good” verhalen
 Maak je lezers aan het lachen, of huilen
 Wees informatief

De gemiddelde post die het hoogst scoort in Google bevat ongeveer 2000 woorden. Dat is wel heel erg lang. Dat houdt niet in dat jou posts ook zo lang moeten zijn. Maar kijk wel hoeveel woorden jij nodig hebt om een goede kwaliteit post te schrijven. Te lang kan vervelen, en te kort (zonder foto’s) zorgt niet voor toegevoegde waarde. Aangeraden word tussen de 500 en 1500 woorden. Een minimum is toch wel 300/350 woorden.

Maak gebruik van headings voor de duidelijkheid van je site, dit leest fijner, en is duidelijker voor de bots. Zorg ook voor stukjes wit tussen je tekst, zodat het niet 1 grote lap tekst wordt, maar fijn en rustig om te lezen. De meeste mensen scannen een site, en willen in 1 blik kunnen zien of wat jij schrijft interessant genoeg is om het te lezen. Maak dus ook gebruik van de bullets om punten aan te geven, en vetgedrukte tekst.

Wees bereid om wat aanpassingen te doen. Kijk waarom je niet meer page views hebt. Er is altijd ruimte om te groeien en te leren. Besteed wat tijd aan het vergelijken van jouw site met grotere sites in jouw niche. Kijk wat zij hebben dat jij niet hebt. Bijvoorbeeld betere foto’s of de grammatica? Misschien is het de lengte van je post of hoe jij hem promoot. Bestudeer andere bloggers en kijk wat je kunt verbeteren.

 

Goede content schrijven lukt je vast met deze tips!

  • Dubbel check, driedubbel check je grammatica. Spelling is echt heel erg belangrijk. Iedereen maakt wel eens een foutje, maar veel slechte spelling maakt je blog onleesbaar.
  • Heb je een heel interessante informatieve post? Maak er een gratis PDF download van die mensen kunnen bewaren, en geef deze gratis in je post weg.
  • Geef de lezers niet te veel keus. Wil je dat ze naar je Pinterest gaan, of een reactie achterlaten, of op een banner klikken. Maak het duidelijk. Als er te veel klik opties zijn, klikken ze ook zomaar weg.
  • Blog titels – hier komen de lezers op af. Ze moeten dus pakkend zijn. De lezer moet nieuwsgierig worden, en er een emotie bij voelen als blijdschap, woede, actie of bijvoorbeeld meteen trek van krijgen.
  • Gebruik woorden die jouw lezers begrijpen, schrijf in hun taal. Je hebt er niets aan als ze geen idee hebben waar je het over hebt door ingewikkeld taalgebruik.
  • Een goede nieuwswaardige of informatieve post kan erg interessant zijn, ook voor de geschreven pers. Wees niet bang om dit als persbericht door te sturen. Het bereik als zij het plaatsen kan enorm zijn.
  • Maak een infographic. Ze zijn informatief, en heel makkelijk deelbaar. Dit gebeurd al heel snel als je een goed topic hebt.
  • Heb je een duidelijke mening over een bepaald onderwerp wat veel in de pers is, of waar een taboe op ligt? Schroom dan niet om hierover te schrijven. Dit zijn de topics die viraal gaan.
  • Een vraag aan het einde van je blog daagt natuurlijk een reactie uit. Maak deze vraag dus zo uitdagend mogelijk. “Vond je mijn blog leuk?” is geen goede vraag. “Zou jij rood, wit en blauwe oogschaduw dragen?” is een uitdagende vraag.

Een blog moet vooral leesbaar zijn.

Is het je wel eens opgevallen dat kranten hun artikelen vaak in kleine stukjes opbreken? Dat is omdat kortere stukjes makkelijker te lezen zijn. De lezer kan de informatie sneller verwerken, wat ze stimuleert om weer meer te lezen. Kortere stukjes zorgen voor witte ruimte wat de tekst netter maakt, en je geeft de lezers tijd om even te ademen

Je wilt dat alle lezers verliefd worden op jou en je blog. Je wilt dat ze jou elke dag willen zien. In het echt ben je waarschijnlijk blij met je vriend en kat, maar in de blogwereld moet je opboksen tegen duizenden anderen die met jou vriendje en kat willen zijn. Snap je?
Wat hebben de populairste bloggers en sterren met elkaar gemeen? Ze hebben een grote en innemende persoonlijkheid, duidelijke mening, en een unieke persoonlijke stijl. Daar gaat “star power” om. En dat is iets wat elke blogger zou moeten leren als je echt populair wilt worden.

Een magere yoghurt al verdwaalt snel tussen alle andere decadente smaken met een toefje slagroom. Voorkom dus dat je site plat en saai word. Je kunt er wat smaakjes bij doen door:

 Echt op de comments te reageren, met een reactie waar jou persoonlijkheid in uitstraalt.
 Persoonlijke posts plaatsen. Deze hoeven niet altijd over drama te gaan, het mag ook over fouten, blunders, onzekerheden, roddelen of wat dan ook zijn. Maar geef het iets extras.
 Gebruik ook eens foto’s waar je niet prachtig op staat bijvoorbeeld, behind the scenes, of leuke graphics.
 Zie de lezers niet als vreemden, maar spreek ze echt aan. Laat ze voelen dat ze niet de massa zijn, maar bijna of het persoonlijk voor die lezer geschreven is.
 Heb een duidelijke mening. Vind iedereen al die Ibiza franjes prachtig, maar jij niet? Dan is “waarom Ibiza franjes nergens op slaan” een blog voor jou, wat veel publiek en controversie zal trekken.

Waar haal ik foto’s vandaan?

Het is niet makkelijk om altijd de juiste foto’s bij je bericht zelf te maken. Deze kun je ook vinden op gratis of betaalde stock sites als:
Pixabay
Morguefile
Pexels
FreeRange Stock
Shutterstock

Op Canva of Picmonkey bijvoorbeeld kun je de foto’s bewerken tot een tip top Pinterest plaatje om weer de blogpost mee te promoten. Een Online Marketing Bureau kan je verder helpen met het promoten als je geen behoefte hebt aan online deel groepjes, snel wilt scoren of een andere reden dat je het niet zelf wilt doen.

Heb jij een blog? Ik ben er heel benieuwd naar, laat je link en beschrijving achter in de comments!

online marketing

digital marketing

Spread the love
© 2023 Mama is Blut! | Aangedreven door Superbs Persoonlijk blog thema

Wij gebruiken cookies om jou de beste ervaring op onze website te kunnen geven. Om meer te weten of welke cookies wij gebruiken, of om ze uit te zetten kun je naar . Ook vind je hier onze uitgebreide privacy verklaring.

Mama is Blut!
Powered by  GDPR Cookie Compliance
Privacy Overview

Pink Press gevestigd te Ede en Beauty Unboxing gevestigd te Groesbeek, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.

 

Contactgegevens:

hello@jumey.nl

 

Persoonsgegevens die wij verwerken

Pink Press/Beauty-Unboxing verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt.

 

Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:

– Voor- en achternaam

– E-mailadres

– Gegevens over jouw activiteiten op onze website

 

Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken

Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via Hello@jumey.nl, dan verwijderen wij deze informatie.

 

Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken

Pink Press/Beauty-Unboxing verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:

– Verzenden van onze nieuwsbrief en/of reclamefolder

– Pink Press analyseert jouw gedrag op de website om daarmee de website te verbeteren en het aanbod van producten en diensten af te stemmen op jouw voorkeuren.

 

Geautomatiseerde besluitvorming

Pink Press/Beauty-Unboxing neemt op basis van geautomatiseerde verwerkingen geen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma’s of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Pink Press/Beauty-Unboxing) tussen zit.Pink Press/Beauty-Unboxing gebruikt de volgende computerprogramma’s of -systemen:

 

Windows 10 – Safari

 

Hoe lang we persoonsgegevens bewaren

 

Pink Press/Beauty-Unboxing bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld.

 

Delen van persoonsgegevens met derden

Pink Press/Beauty-Unboxing verstrekt uitsluitend aan derden en alleen als dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting.

 

Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken

Pink Press/Beauty-Unboxing gebruikt alleen technische en functionele cookies. En analytische cookies die geen inbreuk maken op je privacy. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen op jouw computer, tablet of smartphone. De cookies die wij gebruiken zijn noodzakelijk voor de technische werking van de website en jouw gebruiksgemak. Ze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en onthouden bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen. Ook kunnen wij hiermee onze website optimaliseren. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

 

Bij jouw eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en hebben we je toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan.

Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen.

Zie voor een toelichting: https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/cookies-wat-zijn-het-en-wat-doe-ik-ermee/

Op deze website worden ook cookies geplaatst door derden. Dit zijn bijvoorbeeld adverteerders en/of de sociale media-bedrijven. Hieronder een overzicht:

Cookie: Google Analytics – WordPress

Functie: Analytische cookie die websitebezoek meet

Bewaartermijn: 1 jaar

Hiervoor hebben wij een overeenkomst met Google en WordPress gesloten.

 

Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen

Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kun je zelf doen via de persoonlijke instellingen van jouw account. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons bedrijf en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen.

 

Wil je gebruik maken van je recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heb je andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar Hello@jumey.nl

 

Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. Pink Press/Beauty Unboxing zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op jouw verzoek reageren.

 

Pink Press/Beauty-Unboxing wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons

 

Hoe wij persoonsgegevens beveiligen

Pink Press/Beauty-Unboxing  neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op met Hello@jumey.nl

 

Blogs aangesloten bij Pink Press/Beauty-Unboxing

 

www.pinkpress.nl, www.beauty-unboxing.nl, www.jumey.nl, www.mommylovespink.nl, www.mamaisblut.nl, www.thedecorator.nl , www.lifeafter35.nl, www.mommylovespink.com, www.jamey.nl, www.instahome.nl, www.lifeofkeira.nl

 

Strikt noodzakelijke cookies

Strikt noodzakelijke cookie moet te allen tijde worden ingeschakeld, zodat we je voorkeuren voor cookie-instellingen kunnen opslaan.

Als je deze cookie uitschakelt, kunnen we je voorkeuren niet opslaan . Dit betekent dat elke keer dat je deze site bezoekt het nodig is om cookies weer in te schakelen of uit te schakelen.